جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
زاهددوست

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست گفت: تلاش و اهتمام رئیس جمهور در راستای تحقق وفاق ملی و روحیه تعاملی حاکم برمجلس دوازدهم قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهدوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: از برترین جلوه‌های تقوا، تعظیم شعائر الهی است و برترین شعائر الهی، شعائر حسینی(ع) است که حماسه عظیم اربعین اربعین حسینی(ع) اوج تعظیم شعائر الهی است.

امام جمعه خورموج، با بیان اینکه امروز شاهد میعاد جهانی شیعه با عنوان اربعین هستیم، گفت: پیاده روی اربعین یکی از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که آن حرکت عراقی در داخل عراق را به یک حرکت جهانی و یک اتفاق بسیار بزرگ تبدیل کرد.

حجت الاسلام زاهددوست بیان کرد: کنگره عظیم اربعین در واقع هیئت جهانی حسینی(ع) و بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان علیه دستگاه استکبار، کفر و شرک و یک استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی برای ظهور منجی بشریت است.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین یک رسانه بین‌المللی منحصر به فرد برای جهانی‌سازی حماسه حسینی(ع) است، ابراز کرد: اربعین اتصال دهنده‌ ظرفیت‌های بی‌شمار ملت‌های اسلامی از غرب آسیا تا شمال آفریقاست و زمینه‌ساز تحقق نهایی امت اسلامی یعنی تشکیل تمدن عظیم نوین اسلامی است.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز کرد: مسئله دشمن‌شناسی، شناخت دشمنان اسلام، دشمنان حق و یزیدیان زمان، یکی از ابعاد حماسه عظیم اربعین است و جریان استکبار جهانی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و اعوان و انصار آنها با همان شاخصه‌های قاتلان اباعبدالله(ع) در زمانه ما شناخته می‌شوند.

وی ابراز کرد: حرکت اربعین یک راهپیمایی بزرگ و یک مانور عظیم بر علیه جریان کفر و دشمنان شناخته‌شده‌ زمان ما است.

حجت الاسلام زاهددوست، با تبریک آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و رئیس جمهور، گفت: همه وزرای پیشنهادی رئیس جمهور با رأی اعتماد مجلس دوازدهم، رسما کار خود را آغاز می‌کنند، تلاش و اهتمام رئیس جمهور در راستای تحقق وفاق ملی و روحیه تعاملی حاکم برمجلس دوازدهم قابل تقدیر است.

خطیب جمعه خورموج ادامه داد: تک تک اعضای دولت موظفند از امروز با روحیه جهادی و انقلابی راه شهید رییسی را دنبال کرده و قوت‌های دولت سیزدهم را تقویت و تداوم ببخشند و ضعف‌های آن را اصلاح کرده و خدمت خود را با سرعت و دقت آغاز کرده و ادامه دهند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ارزشمند شهید رییسی پرهیز از حاشیه‌ها بود، خاطرنشان کرد: اعضای دولت شهید رئیسی هم تحت تاثیر همین روحیه، تاحدود زیادی ازحواشی پرهیز کردند، طبعا این انتظار از دولتی که نام دولت وفاق ملی را با خود به همراه دارد بیشتر است و به تعبیر معاون اول رییس جمهور، دولت هم اقتدار دارد و هم اختیار، بنابراین شعار دولت وفاق باید از این پس " ما می توانیم" باشد.

وی با تأکید بر اینکه دوره " نمی شود"، "نمی‌توانیم" و " نگذاشتند" سپری شده است و باید با تمام توان پای در راه خدمت بی‌منت گذاشت، خاطرنشان کرد: میثاق جمعی مدیران دولت، منظومه فکری امامین انقلاب، قانون اساسی، سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم است. ، این وعده روشن رییس جمهور بوده و هست و امیدواریم با وفاق مسئولان و نخبگان و مردم شاهد پیشرفت بیشتر ایران اسلامی در همه عرصه‌ها باشیم.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: طبعا وفاق ملی محدود به ۱۹ وزیر و چند معاون و مشاور در کابینه نیست و انتخاب یاران و همکارانی که بیشترین سطح تخصص و تعهد و اقدام جهادی و روحیه تعاملی را داشته باشند، می‌تواند نقطه قوت دولت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha